תיק עבודות/פורטפוליו באמנות לטרום סטודנטים שבינכם/ן

בניית תיק עבודות/ פורטפוליו באמנות כדי להתקבל לאקדמיה בארץ ובחו”ל 

זה הזמן להיכנס לתהליך עבודה במרץ עם תשוקה. המסע מרתק

הליווי שלי צמוד,  מנתב אותכם/ן במדוייק

אפשר לראות עבודות של תלמידים שבניתי איתם תיק עבודות נפלא ומרגש איתו התקבלו לאקדמיות ולקרוא על החווייה שעברו

ורובם סיימו את האקדמיה בהצטיינות , SVA , שנקר בצלאל , HIT תיק העבודות איתו התקבלו לבתי ספר ואקדמיות כמו : בית ברל, קופר יוניון

 תהליך בניית תיק עבודות לוקח בין שנה לשנה וחצי. בניית תיק העבודות, הינו התהליך מגביה ובונה שאיפות והבנות לעתיד

‘תיק העבודות יהיה עם אמירה, תיק העבודות יהיה עם עמוד שדרה, תיק העבודות יהיה מורכב מרישומים ומספר עבודות עם נגיעות של צבע ועבודת קולאז

על מצע בריסטול, קרטון ביצוע או קנווס

תיק העבודות יהיה מגוון ומקצועי. אני אכוון, אלמד ואנחה כיצד לגרות מחוזות שטרם גיליתם בתוך עצמכם

, מזמינה את הצעירים שרוצים להתקבל למגמת אמנות בתיכון ולאקדמיות לאמנות בארץ ובחו”ל לבנות תיק עבודות מקצועי, מגוון ועם מיומנויות

התהליך מהפנט

באמנות חייבת להיות אמירה וכך גם תיק העבודות

מרישום שמהווה בסיס לאורך כל הדרך ועד נגיעות צבע ובניית קולאז’ צבעוני עם הומור

נבין דברים מזוויות שונות, נעצים את עצמינו מבפנים ומול הבריסטול או הקנווס 

נסתכל ונתבונן, נבין דברים מזוויות שונות, נעצים את עצמינו מבפנים ומול הבריסטול או הקנווס 

הכנת תיק עבודות למגמת אמנות בתיכון ולאקדמיה לוקח בין  שנה לשנה וחצי

 :תיק עבודות צריך לכלול

קומפוזיציה טובה קלאסית ברישום

קומפוזיציה טובה עם דפורמציה, או התבוננות אחרת על חלק מסויים ממנה

דיוקן עצמי בטכניקה שתבחרו : ציור, רישום, צילום מטופל, עבודת צבע  וקולאז

דימוי של האמן,  כלומר, משהו או מספר דברים מעולמו הפנימי של היוצר. מחשבות, תהיות, אהבות ושנאות. החיבורים הללו הינם ללא נוכחות ישירה ,אלא

ברמיזות, בקריצות. מדובר במעין  “תעודת זהות” של היוצר

התמלול צריך להסביר ולפרט. כל אלה ייכנסו לתיק העבודות

חשוב ליצור עבודה מקורית, או סדרה מתפתחת, שמצביעה על תהליך, פיזי וריגשי

נבחר יחד את המיטב לתיק העבודות, את העבודות הכי גבוהות איתן תעמדו לוועדה ותשתפו מדוע למה לכם דווקא מגיע להתקבל על פני אחרים

תיק העבודות יהיה הגאווה שלכם, זוקף הכתפיים איתו תתקבלו ויתהיו מעורים במושגים של עולם האמנות

. נעשה סימולציה עם כל עבודה מתיק העבודות כדי שתגיעו מוכנים ומהודקים

ניתן להיעזר בספרי שירה, קולנוע אל מי שהמדיות הללו מדברות*

תיק עבודות וורסטילי באמנות נותן לפאנל השופטים לראות צדדים נוספים ואחרים, מחשבות, רעיונות, צורת חשיבה, שהיא הדבר הכי חשוב באמנות. רעיון מקורי ואמירה

 

למבוגרים שלאו דווקא צריכים תיק עבודות 

שזמנם פנוי ורוצים להביא את עצמם לקידמת הבמה, לצאת עם החלום הגנוז החוצה, או אלה שמציירים ורוצים 

לקבל כלים נוספים ומגוונים, לקבל הכוון דרך ביקורת עבודות ולהבין איך בונים גוף עבודות לקראת תערוכה או לתלייה בבית או במשרד

 

: סילבוס אמנות לבניית תיק עבודות/פורטפוליו 

רישום והבנה של פרופורציות, דרך קומפוזיציה של טבע דומם

 ניצור בעזרת קו כתם ומירקמים עם הנרטיב ובלעדיו

נאפשר לכל מניפת התחושות לבוא לידי ביטוי. נדייק ברגשות ותחושות דרך הפכים באמצעות טקסטורות בלבד

למה נותנים יותר מקום, למה פחות וכיצד מחברים ביניהן עם טקסטורות בלבד, דוגמא: אהבה ושנאה, רגישות ואטימות, קינאה ופירגון. כל אחד יבחר בצמד, שמתאים לו

 הבנת מקורות האור והצל, בניית כהויות ובהירויות, בניית שכבות, הבנת פלטה

 

:מטרת הקורס

מעבר מהסתכלות להתבוננות

צבירת מיומנויות ושימוש בחומרים שונים במטרה להתקבל לאקדמיה בארץ או בחו”ל ומאוחר יותר להתעסק באמנות באופן עצמאי

 :המלצות

למצוא בגוגל אמן/אמנית, שמתחברים אליו ולדבר עליו להסביר ולנמק מה אתה אוהב

ומה לא ולפרט

תירגול של רישום קומפוזיציה וכפות ידיים בשיעור ובבית

הגעה לקורס: עם הקשבה ורצון לספוג, להתנסות, ולעבוד עם כלים מגוונים

 : פעילות לקראת בניית תיק עבודות

נרשום בעפרונות רכים קומפוזיציה של טבע דומם, חציית פרי, או הנחת פרי עם דפורמציה ורישום שלו, החצייה הופכת אותו למשהו אחר

נצא החוצה, ללקט אבנים, זרדים, להניח אותם כקומפוזיציה ולרשום אותה, להיות סקרן

נעבוד בצבעי פנדה, נניח קומפוזיציה ונבחר מקום אחד אותו נדגיש עם צבעי הפנדה, מקום אחד, שיקבל את המשקל הגדול יותר /את החשיבות

נשוחח על העבודות

נכתוב במחברת מילים ומושגים להעשרת הטרמינולוגיה והעצמת המערכת האסוציאטיבית. נדבר על איך לפתח רעיון לסדרה

נלמד איך רושמים דיוקן מול מראה, נעבוד עם מעט קווים ונוציא בעזרתם משהו מהאישיות. (ראה מינימליזם/אורי רייזמן)

נרשום אותו בצורה קלאסית וגם עם דפורמציות (פרנסיס ביקון)

אשתף בתהליך עבודה שלי

נעשה ביקורת עבודות, נלמד להבין מה נכון ומה פחות, מהו ריבוי שפות ומדוע הוא מבלבל, נלמד במה להתמקד,  נפרוש את כל העבודות לפי הכרונולגיה של בניית תיק העבודות ונתיחס בהתאם לפרמטרים הרלוונטיים

בסוף התהליך  תיק העבודות יהיה מקצועי, מגוון ועם אמירה

 

 : קורסים קצרי וארוכי טווח 

כללים בסיסיים באמנות כדי לתת בסיס רחב לצמיחה 

אותו בסיס, שיאפשר מנעד רחב להמשך רישום בקו, כתם וטקסטורות והבנה היכן להניח את כובד המשקל 

הדרך להגות רעיון ולממש אותו

הנחת הצבעים, בניית פלטה

אסתטיקה או כיעור וקווי הדימיון או השוני ביניהם

 ? מטרת היצירה ומה עומד מאחוריה, האם יש מסר ? טלטלה ? ווייק אפ קול

 

מבוגרים וכל אחד או אחת שרוצים לקבל העשרה וכלים ייחודיים

שרוצים להנות, לפתוח פתח אוורור נפלא, להתחבר לעצמם ממקומות שונים ולגלות שדות פחות מוכרים

 שרוצים להניע את המערכת האסוציאטיבית ולייצר מעיין אינסופי של יצירתיות 

שסקרנים להבין איך בונים קולאז’ עם הומור ודיספרופורציות

שמעוניינים ללמוד כיצד להעביר ביקורת ממקום אובייקטיבי

שרוצים ללכת הביתה עם כתפיים זקופות ולתלות בבית עבודת אמנות של עצמם

עבודות של תלמידים

אורית ליוותה, כיוונה ולימדה אותי מגיל 14- 22 עם תיק העבודות התקבלתי לקופר יוניון ניו יורק

עמית

אורית ליוותה ולימדה, הסבירה איך משמיעים קול ייחודי שליווה אותי , ומלווה אותי עד היום. התקבלתי ל"בצלאל"

אסנת

עבדתי עם אורית כשנה וחצי, עם התמיכה והטוטאליות שניתבה אותי , התקבלתי
ל SVA, ניו יורק

לי-אור

באמנות יש גם עבודה סיזיפית, ראיתי את ההתקדמות אודות להסבר בגובה העיניים והתמיכה של אורית,
התקבלתי לתיכון "אלון"

דניאל

עבדתי עם אורית, שהכינה אותי למגמת אמנות בתיכון והתקבלתי, הכלים שרכשתי, משמשים אותי מעבר לאמנות

שחר

עם העזרה והליווי הרגיש של אורית התקבלתי ל"שנקר"

תמר